Intervju med epidemiologen Tom Jefferson – En hel industri väntar på en pandemi!

Epidemiologist Tom Jefferson - Cochrane Collaboration Tom Jefferson, världskänd epidemiolog på Cochrane institutet i Italien, utvärderar alla influensarelaterade studier tillsammans med ett internationellt team. I denna intervju om hypen kring svininfluensan, pratar Tom Jefferson om farlig masspåverkan, vilseledande och vinststyrd research och varför vi alla borde tvätta händerna betydligt oftare.

Källa: http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,637119,00.html

Oberoende undersökning i USA avslöjar att antal smittade av svininfluensan är kraftigt överdrivna

CBS News Washington Unplugged, har gjort en omfattande undersökning av statistik och tester runt om i USA under 3 månader och konstaterar att siffrorna kring antal smittade av NHN1 är kraftigt överdrivna.

Det finns över 200 (!) virus som ger samma symptom som influensa, symptom som plötslig feber, frossa, illamående, kräkningar, ont i halsen, nysningar, nästäppa, hosta, ledvärk samt möjligt bronkit och lunginflammation. Undersökningen visar att bara en bråkdel av testerna för influensavirus var svininfluensa, eller typ A och B influensa.

Källa: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/10/24/CBS-Reveals-that-Swine-Flu-Cases-Seriously-Overestimated.aspx

7 anledningar till att äta mer mättat fett

  1. Mättat fett är bra!Friskare hjärta
  2. Starkare skelett
  3. Mättat fett är nödvändigt för att kalcium ska kunna upptas effektivt i skelettet.

  4. Förbättrad leverhälsa
  5. Mättat fett hjälper till att skydda levern från alkohol och mediciner.

  6. Friskare lungor
  7. Lungorna har ett tunt skyddslager som består av 100% mättat fett. Om detta ersätts av andra fetter minskas skyddet och risk för andningssvårigheter uppstår.

  8. Frisk hjärna
  9. Din hjärna består i huvudsak av fett och kolesterol. Fettet är till större delen mättat och behövs för att hjärnan ska kunna fungera optimalt.

  10. Fungerande nervsignaler
  11. Visst mättat fett, särskilt det som finns i riktigt smör, ister, kokosnöt- och palmolja, fungerar som signalbudbärare och påverkar ämnesomsättning och utsöndring av rätt mängd insulin.

  12. Starkt immunförsvar
  13. Mättat fett som finns i smör och kokosnötolja (myristinsyra och laurinsyra) har nyckelfunktioner i immunförsvaret. Brist på mättat fett i de vita blodkropparna försämrar förmågan att oskadliggöra inkräktare som virus, bakterier och svamp.

    Mättat fett reducerar nivåerna av lipoprotein som står i direkt amband med risken för hjärt- och kärlsjukdomar.

Källa: http://blogs.mercola.com/sites/vitalvotes/archive/2009/09/09/7-reasons-to-eat-more-saturated-fat.aspx